طراحی غرفه نمایشگاهی مهارتی شخصیت ساز و هویت بخش است. اغلب کسب و کارها و شرکت ها همان عناصر گرافیکی تکراری که در بروشور و کاتالوگ خود استفاده کرده اند را در طراحی غرفه نمایشگاهی بکار میبرند.
و با کنار هم گذاشتن این عناصر سعی در ارائه غرفه ای برجسته و منحصر به فرد دارند. دقیقا به همین دلیل است که در نمایشگاه های تجاری انبوهی از غرفه های تکراری و ملال آور را ملاحظه کرده و از جائی به بعد به سرعت عبور خود از جلوی غرفه ها اضافه میکنیم تا سریعتر از سالن خارج شویم!
به ایست، ببین، بپرس!
غرفه نمایشگاهی شما نیازی به متقاعد کردن مشتریان بالقوه برای خرید کالا و خدمات شما ندارد زیرا این کار تیم فروش شما است. ولی باید یک پیام قدرتمند، جذاب و غیرقابل مقاومت سه کلمه ای را به بازدید کننده منتقل کند: به ایست، ببین، بپرس
تخصص ما این است که فرآیندی را اجرا کنیم که غرفه نمایشگاهی شما غیرقابل مقاومت، جذاب، کنجکاوی بر انگیز و ماندگار در ذهن شود.
زمانی که برای اولین بار در یک نمایشگاه تجاری شرکت میکنید، احساس می کنید که در یک موضع ضعیف هستید. وقتی برای اولین بار در نمایشگاه تجاری شرکت مینمایید در واقع یک مزیت مفید نسبت به رقبای خود خواهید داشت.
شما وسوسه نمیشوید که برای برپایی غرفه نمایشگاهی تان با ریسک سر و کار داشته باشید. بسیاری از شرکت کنندگان در نمایشگاه های تجاری محافظهکار هستند. به خصوص وقتی که این امر به مسائل اقتصادی و بودجه شرکت گره میخورد.
پرداخت هزینه های بالا برای اجاره غرفه بزرگتر، ریسک نمودن بر روی یک غرفه نمایشگاهی که دید بهتر و چشمنواز تری دارد، چیزی است که بسیاری ازشرکت ها مایل به انجام آن نیستند.
استفاده درست از رنگ یکی از اصول طراحی غرفه نمایشگاهی است :
رنگی همانند قرمز خالص، به شما حس انرژی میدهند که دیگر غرفه ها ممکن است فاقد آن باشند. رنگهایی مانند نارنجی در بسیاری از طرحهای موفق دیده میشوند. از طرف دیگر، رنگهای صورتی یا بنفش را می توان به ترتیب برای اشاره به آرامش و تجمل استفاده کرد.
رنگهای مختلف تاثیرات بسیار متفاوتی روی ذهن دارند و میتوانید از رنگهای ویژهای استفاده کنید تا بر روی مخاطبین خود در یک نمایش تجاری تاثیر بگذارید.
سیاه باعث میشود که جایگاه شما به نظر سنتی، آمرانه و منحصر به فرد برسد
بنفش هویت برند شما را شیک و گرانقیمت جلوه میدهد.
رنگ زرد باعث میشود که غرفه شما ضروری به نظر برسد ، اما همزمان به عنوان زرق و برق در نظر گرفته میشود.
آبی باعث میشود که جایگاه شما آرام، خالص و راحت باشد
رنگ سبز باعث میشود که جایگاه شما طبیعی، هماهنگ، و قابلاعتماد باشد.
صورتی باعث میشود که غرفه تان به نظر شیرین، آرامشبخش، و آرامبخش به نظر برسد
رنگ نقش مهمی در طراحی پیامی دارد که به بازدید کننده غرفه ارسال میکنید، و انتخاب رنگی که تعادل مناسبی بین جلب توجه و زننده بودن برقرار کند مهارتی ستودنی و نیازمند تجربه است.
اهمیت نمایشگر در اصول طراحی غرفه نمایشگاهی
نمایشهای دیجیتالی میتواند یک ابزار قدرتمند برای جذب حضار به غرفه تجاری شما باشد. اگر یک ویدئوی کوتاه بازاریابی دارید که چشم اندازهای آینده را نشان می دهد، آن را بر روی یکی از LCD بگذارید تا مردم را به سمت غرفه نمایشگاهی تان جلب کنید. آلبرت دروس، متخصص ارتباطات غیر کلامی، نشان داده است که بیش از ۹۳ درصد ارتباط ، غیر کلامی است. مغز انسان با قدرت بیشتری به تصاویر و فیلمها نسبت به متن پاسخ میدهد و حرکت کامل فرصتی بزرگ برای کسب و کار شما برای جلب توجه مخاطبان است. درست مانند یک تجارت بین اقتدار و توجه به انتخاب رنگ. استفاده بیش از حد برروی حرکت میتواند به ماشین تجاری شما آسیب برساند. به ویدیوهای ساده بچسبید که در معرض دید عابران نمایش داده میشوند نه خیلی پیچیده.
تصاویر چه کمکی به شما میکنند؟
تصاویر ابزار بسیار موثری برای جذب مخاطبین شما هستند. مغز انسان تصاویر را ۶۰،۰۰۰ برابر سریعتر از متن پردازش میکند و به شما قدرت ارسال یک پیغام مفصل را در عرض چند ثانیه میدهد در حالی که ارسال پیام با استفاده از متون نوشتاری بسیار طولانیتر است .درست مانند رنگهای مختلف، تاثیر بر نحوه ادراک شرکت تان دارند.استفاده از تصاویر یکی از اصول طراحی غرفه نمایشگاهی است.
بعنوان مثال فرض کنید که در یک نمایش تجاری ساختمان هستید. یک نمایشگاه تجاری که در آن شرکت کنندگان در همه سطوح هستند از جمله طراحی، ساخت و ساز و فروش. به عنوان یک غرفه دار میتوانید از تصاویری که به طور انتخابی بخش خاصی از شرکت کنندگان برنامه تجاری را هدف قرار میدهند ، استفاده کنید:
اگر یک شرکت ساخت و ساز یا شرکت طراحی و فروش ساختمانهای اداری و تجاری و مسکونی را هدف قرار میدهید، می توانید از تصاویر آسمان خراشها و بلوکهای آپارتمانی سود ببرد. اگر یک آژانس املاک و مستغلات به طور خاص توسعه دهندگان مسکونی را هدف قرار میدهد، میتوانید از تصاویر خانههایی که فروخته شده اند، استفاده کنید تا تصویری از موفقیت فروش در ذهن مخاطبین ایجاد کنید. استفاده از تصاویر به این شکل ممکن است ساده به نظر برسد، اما این یک واقعیت است که در بسیاری از نمایشگاه های تجاری استفاده از تصاویر در یک پاپ آپ نمایشگاهی ساده که متن زیادی نداشته باشد، اجتناب میکنند. یک استراتژی هدفمند و تاثیرگزار دیگر استفاده از تصاویر مخاطبین هدف در پاپ آپ نمایشگاهی است. این مورد به خصوص در صورتی موثرتر خواهد بود که محصولی با هدف یک جمعیت خاص داشته باشید. اگر شرکت شما ارائه دهنده خدمات بازنشستگی است، از تصاویر بازنشستگان استفاده کنید که از زندگی خود لذت میبرند تا تصویری که مخاطب شما به دنبال آن است را به تصویر بکشد. اگر شرکت شما خدمات توریستی ارائه می دهد،میتوانید از تصاویر افرادی که در حال سوار یا پیاده شدن از هواپیما هستند،استفاده کنید. اگر شرکت شما خدمات آموزشی را برای دانشجویان دانشگاه ارائه میدهد، میتوانید از تصاویر فارغ التحصیلان خوشحال برای ترسیم تصویری از موفقیت تحصیلی استفاده کنید. افراد به شدت به تصاویری که میتوانند با آنها آشنا شوند واکنش نشان میدهند، و یا تصاویری که به عنوان آرمانی نگاه میکنند. نشان دادن نتیجه نهایی محصول یا سرویس شما یکی از بهترین روشها برای ایجاد یک واکنش عاطفی است.
محیطی برای استراحت شرکت کنندگان
یکی از بهترین روشها برای ایجاد یک نمایش تجاری تعاملی، ارائه صندلی راحت برای شرکت کنندگان است. خود را در کفشهای دیگران قرار دهید – پس از یک روز طولانی سرگردانی و ایستادن، هیچ چیز به اندازه یک مبل وسوسه انگیز نیست.
محصولات نمایشی خود را کنار یک مبل راحتی و یا صندلی راحتی قرار دهید و از شرکت کنندگان بخواهید که وارد شوند و آنها را امتحان کنند. اطمینان حاصل کنید که تیم فروش شما میداند که صندلیها فقط برای استراحت مشتریان هستند نه برای آرامش تیم فروش! این کار به کمک شایانی به رعایت اصول طراحی غرفه نمایشگاهی میکند